Dela nyhet
Sammandrag 18/5 i Kuddby och 19/5 i Sonstorp
7 maj, 11:25 0 kommentarer
Det är dags för vår första sammandrag för säsongen där två lag gästar Kuddby lördag 18/5 och två lag gästar Sonstorp söndag 19/5! Vi fortsätter att dela in lagen slumpmässigt och försöker blanda lagen från gång till gång med ambitionen att alla får spela med alla. Lagindelningarna är bestämda och en får inte byta lag såvida inte vi ledare beslutar om att fördela om utifrån ev frånvaro på plats samma dag som sammandraget inträffar.
Vi förstår att det kan låta tufft men vi behöver vara konsekventa – om vi tillgodoser ett önskemål, måste vi möta allas och då blir det svårhanterligt för oss ledare att leda laget till den trygghet och gemenskap som vi vill åstadkomma för helheten. Vi hoppas att ni har förståelse för detta och tryggar barnen i det som föräldrar.
Nedan framgår lagindelningarna, samlingsplats och tid, info till föräldrar och övrigt. Vi ser fram emot att ha kul tillsammans med barnen!
18/5 Kuddby IF (spelprogram https://sammandrag.se/8PXRMP)
Svärtinge SK Svart (Taimur/Marcus) Samling kl 930 Helgestad IP
Rion
Olof (ansvar målvaktströja och målvaktshandskar)
Axel Bernhard
Aaron
Albin Lindén
Max (vattenansvarig)
Gustav
Oskar R
Svärtinge SK Vit (Jimmy, Jonas/Daniel J/Anders) Samling kl 950 Helgestad IP
Alexis
Emilio
Douglas
Elliot
Edvin
Ture (ansvar medicinväska, målvaktströja och målvaktshandskar)
Milian (vattenansvarig)
Levi
Alexander
19/5 Sonstorp IK (uppdateras med spelprogram och samlingstid senare efter att vi har mottagit inbjudan fr de, första matchen börjar kl 10 och samling sker minst 30 min innan det)
Svärtinge Blå (Caroline/Nadim) Samling kl XX Stråkvads IP
Ebbe
Lucas (ansvar medicinväska, målvaktströja och målvaktshandskar)
Armin
Melker (vattenansvarig)
Hugo
William
Albin Lindh
Oscar N
Svärtinge Röd (Daniel G/Johan) Samling kl XX Stråkvads IP
Loui
Oscar C (ansvar målvaktströja och målvaktshandskar)
Emerik
Axel Bjørnevik (vattenansvarig)
Leon
Filip
Harry
Ludwig
George
Ni som föräldrar har en viktig roll inför, under och efter sammandraget – därav önskar vi att ni
- Meddelar ansvariga ledare vid sjukfrånvaro
- Ansvarar för att era barn kommer ombytta till samlingen med våra träningskläder, fotbollsskor och benskydd samt ngt varmt att ha på sig mellan matcherna beroende på väder.
- Vattenansvariga får lagets vattenflaskor (sponsras av Svärtinge Rör) utdelade till sig under träningen 16/5, tar med sig de till sammandraget och ser till att vattenflaskorna är fyllda till matcherna. Vattenflaskorna lämnas åter till ledare eller Max:s föräldrar efterföljande träning.
- Ansvarar för era barn mellan matcherna och ser till att barnen är på plats senast 15 min innan matchstart.
- Under match vistas på motsatt sida om lagets avbytarbänk.
- Hjälper era barn att gå på toaletten mellan matcherna efter behov.
- Stöttar om era barn blir ledsna, inte vill vara med eller liknande situationer som kan uppstå. Vi som ledare försöker prata med barnen så mycket vi kan men kan ha svårt under matchtid, och ibland är det bara mamma/pappa som gäller.
Övrigt
Torsdag 9/5 är en röd dag men vi väljer att bjuda in till träning efter önskemål från föräldrar och spelare, vi hoppas på god uppslutning därmed! För få anmälda spelare och ledare kan dock leda till att träningen blir inställd.
Hör av er vid ev frågor / Ledarna P2016