Om oss

Vi tycker att webbtjänster ska vara praktiska, enkla och smidiga - så att du som användare kan jobba bättre, få mer gjort och ägna mer tid till det du gillar.

Allt startades 2006 av Robert Larsén och Benjamin Widén. Med flera år inom reklambyråbranschen fick vi uppdraget att skapa en ny hemsida till fotbollsföreningen Svärtinge SK, strax utanför Norrköping. De var ute efter snygg och enkel hemsida som de själva skulle kunna administrera, och på så sätt nå ut till alla sina medlemmar.

En bit in i projektet upptäckte vi att det redan fanns färdiga webbtjänster anpassade för föreningar och lag. Vi insåg samtidigt att väldigt många valt ett sådant alternativ. Dock hade vi och Svärtinge SK mycket högre krav på design, användarvänlighet och funktionalitet än vad dessa system kunde erbjuda.

Vi beslutade oss för att göra projektet betydligt större. Vi spenderade all ledig tid vi hade för bygga en tjänst som passar alla föreningar eller idrottslag i Sverige. Tjänstens namn blev Svenskalag.se.

Hösten 2006 släpptes den första versionen av Svärtinge SK:s nya hemsida. Ett par veckor senare anslöt sig ytterligare tre lokala föreningar.

Idag är Svenskalag.se ett fullskaligt föreningssystem som används av 2 800 föreningar i Sverige. Vi har fortfarande vår bas i Norrköping och arbetar varje dag med att lyssna på våra kunder, lösa deras problem och fortsätta förbättra vår tjänst.

föreningar

medlemmar, föräldrar & ledare

idrotter

I gott sällskap

Tusentals föreningar, både stora och små, använder Svenskalag.se dagligen i sin verksamhet.

Se fler smarta föreningar

Komma igång med Svenskalag.se?

Min förening vill veta mer Min förening vill veta mer