Produktnytt

Ny föreningsrapport tillgänglig!

2023 börjar lida mot sitt slut och därmed brukar det var hög tid att summera verksamhetsåret som gått.

För att underlätta detta har vi lagt till en ny överskådlig rapport som visar demografin över era betalande medlemmar. Rapporten är indelad i samma åldersintervaller som under "Statistik / rapporter" i  IdrottOnline.

Om er kommun efterfrågar en rapport baserad på andra åldersintervaller kan du enkelt justera dessa genom att klicka på "Ändra åldersintervaller" uppe i högra hörnet av rapporten.

I rapporten får ni även info om det saknas kön eller ålder på några medlemmar. I så fall är det bara att gå till registret, filtrera fram dessa och rätta till. 👌

Rapporten är tillgänglig för dig som är huvudadministratör och du hittar den under Fakturering > Rapporter > Betalande medlemmar.

Vad tycker du om denna uppdatering? Skriv gärna en kommentar nedan. 😀

Kommentarer Visa alla kommentarer (8)

1. Lennart Falk 27 dec 2023, 17:51

Bra att se åldersfördelningen

2. Monica Barrnäs 28 dec 2023, 11:52

Jättebra diagnostik bra att ha

3. Jonas Sjöland Apollon Solna 29 dec 2023, 10:46

Mycket bra

4. Sari Kokkonen 2 jan 2024, 08:47

Perfekt, precis vad jag har saknat.

5. Anni Sundquist 3 jan 2024, 15:47

Bra tanke - ngt vi skulle behöva - men för oss som inte fakturerar via Svenskalag så fungerar det inte om det bara gäller "betalande" medlemmar i systemet (våra betalar utanför Svenskalag).

6. Eva Söderholm 2 feb 2024, 16:24

Bra för vår egen ekonomiska uppföljning, inför nästa verksamhetsårs budget. Vår säsong är höst till vår. Och det HADE varit perfekt vid den kommunala LOK-stödsansökan om vi även hade kunnat välja att visa resultatet per helår, vilket är det vår kommun vill ha. De siffror vi kan få fram nu hjälper oss tyvärr inte med det.

7. Robert Larsén 4 mar 2024, 21:44

Hej Anni, Ni är varmt välkomna att börja fakturera i Svenskalag. Gör en intresseanmälan på www.svenskalag.se så kan vi berätta och visa hur det fungerar.

8. Robert Larsén 4 mar 2024, 21:49

Hej Eva, Bra input! Med tanke på att ert medlemsår är höst till vår blir det som du säger svårt att få ut en exakt siffra för ett kalenderår. Men, om du hör av dig till support@svenskalag.se så kan vi säkert diskutera oss fram till en lösning som fungerar för er.

Komma igång med Svenskalag.se?

Min förening vill veta mer Min förening vill veta mer