Föreningar

Modo Hockey berättar om samarbetet med Svenskalag.se

För drygt ett år sedan började Modo Hockey jobba tillsammans med oss på Svenskalag.se.

Vi ställde några frågor till Jan Sjölund, ekonomichef i Modo Hockey, om vad han tycker om samarbetet hittills.

Varför var ni på jakt efter ett nytt medlemsregister?
- Vi var i ett läge där vi behövde effektivisera vårt arbete med medlemsregister, fakturor och även lagadministrationen för ungdom.

Vad har bytet till Svenskalag.se inneburit för er?
- Det har förenklat vår hantering av medlemsregister och betalning av medlemsavgifter. Systemet gör att det finns flera olika sätt att ta betalt vilket underlättar för de som vill bli medlemmar i MODO Hockey.

Det har även inneburit en enklare hantering när vi ska kommunicera med våra medlemmar eller när vi ska göra utskick, tex. vår medlemsskrift eller medlemskort.

När det gäller lagadministration har det medfört att vi har en tydlig rutin kring hur vi lägger in spelare, föräldrar i vårt system, att vi samtidigt hanterar frågor kring GDPR på ett bra sätt. Genom systemet får respektive lag en egen sida där man enkelt kan kommunicera och informera föräldrar och spelare.

Skulle du rekommendera andra idrottsföreningar att använda Svenskalag.se?
- Ja, absolut, det är ett enkelt och ett modernt system för administration kring medlemmar och lag. Det är också bra att jobba tillsammans med en leverantör som gärna tar in synpunkter och försöker hitta bra lösningar på våra problem.

Vill din förening testa Svenskalag.se?

Anmäl intresse här så berättar vi mer.