Produktnytt

Importera matcher från Basketförbundet

Vi har tidigare under hösten berättat om vår integration med tävlingssystemet Profixio och vilka fördelar den har för både handbolls- och bandyföreningar.

Då även Basketförbundet 🏀 använder Profixio är vi glada att meddela att basketföreningar nu kan dra nytta av samma integration.

Integrationen innebär att alla basketföreningar som använder Svenskalag fortsatt kan importera och synka sina matcher till sina lagsidor och kalendrar.

Tack vare detta behöver ingen basketledare i Svenskalag lägga in sina matcher manuellt. Ni behöver heller inte uppdatera något som rör matchtid, plats eller resultat. Alla uppdateras automatiskt genom  integrationen.

Så funkar det

• Varannan timme hämtas nya matcher och nya serier.
  • Varannan timme synkas matchtider, motståndare och plats.
  • Varannan minut synkas resultat och tabeller.

Undantag

• Om ni ändrar matchtid, plats, motståndare eller resultat så upphör detta att synkas mot Profixio.
  • Om ni vill ta bort en match som utgått från serien behöver ni göra det manuellt. Detta eftersom matchen kan ha spelats och att ni vill behålla närvaro- och matchstatistik.

Så importerar du spelschemat till er lagsida

För att kunna importera ert spelschema behöver du var administratör eller redaktör på er lagsida.

1. Gå till sidan Matcher
  2. Klicka på "Importera serie"
  3. Välj den serie ni deltar i och bekräfta.

Sådär! Nästa gång det sker en förändring gällande era matcher uppdateras dessa automatiskt på er lagsida. 👌